مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام 530


مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام 530

در سال های اخیر به خصوص یک دهه پیش کمتر کسی حاضر به خرید یک خودروی چینی حتی با قیمتی نزدیک به خودروهای ایرانی یا فرانسوی بود و دلیل اصلی آن کیفیت پایین، عملکرد ضعیف و استهلاک شدید آنها بود که مشکلات زیادی را به همراه داشت. برای مشتریان خود همراه بود اما امروز خودروهای چینی کیفیت خوبی دارند و شرایط بازار به گونه ای است که خرید خودروهای چینی برای بسیاری از ایرانیان غیرقابل دسترس شده است!

 

 

q5_s08q.jpg

با گذشت زمان، طراحی های ناشیانه و زشت خودروهای چینی جای خود را به طراحی مستدل داده، ارگونومی ضعیف آنها بهبود یافته و کارایی کلی آنها در گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته و به محصولاتی تبدیل شده است که زمانی می توانستند با خودروهای ایرانی و فرانسوی رقابت کنند. نکردند، امروز در بازار خودروهای گران قیمتی شده اند و خریدشان از توان بسیاری از مشتریان خارج است. البته هنوز راه زیادی تا رسیدن خودروسازان چینی به کیفیت و اعتبار تولیدکنندگان مطرح دنیا در پیش است، اما سرعت پیشرفت در صنعت خودرو به قدری شگفت انگیز است که در حال حاضر در حال تولید محصولاتی جهانی هستند و قابل پیش بینی نیست. . این سفر طولانی که در مورد آن صحبت می کنیم چه زمانی طول می کشد؟ یکی از ترفندهای چینی ها برای جلب توجه و فروش محصولات خود در سال های اخیر، علاوه بر تقلید از ظاهر خودروهای معروف خارجی، استفاده از نام های مشابه و نزدیک از محصولات معروف دنیا برای ذکر کیفیت و شهرت آن است.  لوازم یدکی ام وی ام امروزه براحتی در دسترس می باشد و میتوانید با چیند کلیک ساده فروشنده های زیادی را پیدا کنید و از بین انها بهترین را برای خرید برگزینید.

بررسی ام وی ام 530

چری A5 که در بازار داخلی با نام MVM 530 شناخته می شود، اولین بار در سال 2006 با سه موتور مختلف 1.5 لیتری، 1.8 لیتری و 2 لیتری با دو گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه شد. برای مشتریان موجود است.

این خودرو علاوه بر چین در کشورهای مختلفی مانند مصر، اوکراین، روسیه و ایران تولید می شد. در داخل سیلندرهای خود می توانست 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در بازار ایران در سال 1389 بود که ام وی ام 530 سدان متولد شد و تنها پس از 6 سال فعالیت در کشور، تولید آن در سال 1395 متوقف شد تا ظرفیت تولید این شرکت به محصولاتی بهتر و جذاب تر اختصاص یابد.

 

 

 

داخل ام وی ام 530

مانند طراحی بیرونی، در داخل کابین نباید انتظار داشبورد جذاب و پیشرفته ای داشت، اما نسبت به قیمت خودرو کیفیت خوبی دارد و می توان بر ظاهر ساده آن غلبه کرد. طراحی داخلی بسیار ساده است و کیفیت داشبورد نیز به مرور زمان افت کرده است. البته چری در این سال ها اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده است و اکنون کیفیت متریال داخلی خودروهای چری بهبود چشمگیری پیدا کرده است. فروشگاه دیجی کار بصورت مستقیم لوازم یدکی ام وی ام 530 را بصورت آنلاین و حضوری در خیابان ملت تهران (چراغ برق) عرضه میکند.

طراحی ام وی ام 530

ام وی ام 530 از نظر ظاهری حرف زیادی برای گفتن ندارد و طراحی نه چندان جالب آن در کنار رینگ ها و لاستیک های کوچک این شرکت با وجود بدنه بزرگ و صندوق عقب مکعبی شکل، ناهماهنگ و نه چندان مناسب را نشان می دهد. -طراحی جالب با توجه به شرایط بازار و قیمت این خودرو برای فروش، این امر باعث می شود ارزش خرید این خودرو حتی در مقایسه با خودروهای تولید داخل بسیار پایین باشد.

البته رقبای این خودرو شرایط چندان بهتری در بازار ندارند. مثلا تندر 90 با همه مشخصات فنی خوبش از نظر ظاهری بسیار ساده و ارزان به نظر می رسد و خودروی پژو پارس با اینکه طراحی زیباتری دارد اما سال هاست شاهد حضور آن در بازار هستیم و تقریباً چهره ای تکراری با کمترین تغییر در طول سال ها دارد.

به طور کلی طراحی محصولات جدید خودروهای چینی انتظارات را بالا برده و طراحی محصولات نسل قدیمی را به یک فاجعه تبدیل کرده است، اما با توجه به شرایط فعلی بازار و رقبای موجود در رده قیمتی این خودرو، باید کمی خودمان را ساده کرده و در نظر بگیریم. طراحی ام وی ام 530 قابل قبول است.

مشخصات ام وی ام 530

این خودرو در زمان تحویل با 3 موتور چهار سیلندر بنزینی با حجم 1.5 لیتری 1.8 لیتری و 2 لیتری عرضه شد و با دو گیربکس 5 سرعته و 4 سرعته اتوماتیک دستی اما در دسترس مشتریان قرار گرفت. بزرگترین نسخه بازار داخلی با حجم 1971 سانتی متر مکعب و جفت با گیربکس 5 سرعته دستی به مشتریان عرضه شد.

 

 

 

این موتور با مصرف سوخت 6.8 لیتر در شرایط استاندارد می تواند 139 اسب بخار قدرت در محدوده 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر در محدوده 4500 دور در دقیقه تولید کند که با استفاده از گیربکس 5 سرعته دستی بر روی آن دریافت و منتقل می شود. چرخ های جلو، در 12 ثانیه می توانید از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسید.

ام وی ام 530 به طور کلی با طول 4552 میلی متر، عرض 1750 میلی متر و ارتفاع 1483 میلی متر ساخته می شود که در مجموع وزن این خودرو را به حدود 1290 کیلوگرم رساند.بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت لوازم یدکی ام وی ام دیجی کار می باشد که شما میتوانید براحتی کلیه نیاز های خودروی خود را تهیاه کنید.یکی از پر مصرف ترین قطعه مصرفی این مدل خودرو سپر عقب ام وی ام 530 می باشد که در تصادفات معمولا آسیب می بیند.

منبع: دیده بان ایران

تست فلوک Fluke دوربین مداربسته چیست؟


تست فلوک Fluke دوربین مداربسته چیست؟

همانطور که میدانید در دوربین های مداربسته دیجیتال انتقال اطلاعات در بستر شبکه رخ می دهد. این اطلاعات از طریق کابل شبکه منتقل می شوند. حال برای آنکه از نحوه انتقال و صحیح کار کردن بستر شبکه نصب شده و نیز سالم بودن کابل کشی ها اطمینان حاصل نمود می توان از نوعی دستگاه تستر به نام تستر فلوک استفاده کرد

دستگاه های فلوک انواع مختلفی دارند و هر کدام بسته به نوع آن، اطلاعات متفاوتی را در اختیار مصرف کننده می گذارد. از جمله اطلاعاتی که یک دستگاه تستر فلوک با کیفیت در اختیار فرد نصب کننده دوربین مداربسته قرار می دهد می دهد احتمال قطعی در طول مسیر و متراژ کابل است. این دستگاه تستر ساخت شرکت Fluke است که در سال 1948 با هدف تعریف و توسعه یک تکنولوژی منحصر به فرد جهت تولید تجهیزاتی با قابلیت های تست و عیب یابی تأسیس شده است.

بیشتر بخوانید: هایک ویژن     نصب دوربین مدار بسته

تست فلوک چیست ؟

دستگاه های تستر با انواع ویژگی های مختلفی تولید می شوند. هر کدام دارای وظیفه خاصی هستند و اطلاعات متفاوتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. اما مهمترین اطلاعاتی که یک دستگاه تستر به کارشناسان نصب دوربین مداربسته می دهد؛ تشخیص قطعی موجود در سیم کشی ها و اندازه و متراژ کابل هاست. از این رو دستگاه تستر فلوک بهترین راه حل موجود برای انجام تعمیرات منظم کابل کشی ها و تعمیر کابل های قطع شده است.

انجام تستر فلوک باعث افزایش طول عمر تجهیزات شبکه شما، از قبیل سرورهای شبکه، کارت شبکه، سوییچ ها، روترها، فایروال و دوربین ها و تجهیزات مخابراتی می شود. بنابراین انجام تست شبکه امری ضروری می باشد.

 

برخی از آپشن های تستر فلوک

Wiremap: این قابلیت اشکالات فیزیکی را تشخیص می دهد که شامل موارد زیر است:

  • نصب صحیح سوکت ها در دو طرف کابل
  • مشکل ایجاد اتصال کوتاه بین دو یا چند رشته کابل
  • قطعی یک یا چند رشته
  • چیدمان صحیح رشته ها

Propagation Delay: از طریق این قابلیت می توان مقدار زمانی که طول می کشد تا یک سیگنال از یک طرف کابل به طرف دیگر آن ارسال شود اندازه گرفت. این مقدار با واحدهای milliseconds, nanosecond, picoseconds سنجیده می شود.

Delay Skew: تفاوت بین سریعترین و کندترین زوج سیم موجود در قابلیت Propagation Delay را که معمولا بین 30-25 (nanoseconds) (nSec) بر روی 100 متر کابل Delay Skew می نامند.

Cable Lenght: همانطور که از نامش بر می آید اندازه طول کابل را نشان می دهد و به وسیله آن می توان مطمئن شد که طول کابل از اندازه استاندارد ??? متر تجاوز نمی کند.

Return Loss: در واقع همان میزان سیگنال برگشتی به فرستنده است. این سیگنال برگشتی ناشی از اختلاف امپدانس(مقاومت) کابل یا کانکتور است که معمولا به علت کشیدگی بیش از حد کابل یا معیوب بودن کانکتور به وجود می آید.

بیشتر بخوانید:  ردیاب خودرو   داهوا

سایر اطلاعاتی که دستگاه تستر فلوک در اختیار شما می گذارد:

  • تست دقیق و کامل تجهیزات فیزیکی شبکه شامل کابل، کی استون پریز، پچ پنل، پچ کابل
  • مشخص نمودن اصلی یا غیراصلی بودن تجهیزات پسیو شبکه مانند کابل، کی استون، پچ پنل، پچ کابل
  • نمایش متراژ دقیق کابل کشی‌ها
  • گزارش اشکالات موجود در اتصالات پچ‌ پنل و کی استون
  • گزارش قطع یا ضعیف بودن نحوه اتصال رشته‌های کابل به کی استون
  • گزارش وجود نویز و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی
  • گزارش وجود کشیدگی یا خمیدگی بیش از حد و محل دقیق آن در مسیر کابل کشی
  • گزارش درصد خلوص مس بکار رفته در کابل شبکه
  • تست مقاومت و میزان رسانایی کابل

آموزش تست فلوک

ابتدا جهت تستر فلوک باید نوع کابل را تعریف کنید.  به عنوان مثال؛ Shielded یا Unshielded است. Cat6 است یا Cat6َA یا Cat7. سپس باید تنظیمات لازم را روی دستگاه Set‌ کنید. در پایان Test Limit را که آیا EIA / TIA است یا ISO (نوع استاندارد) را باید تعیین کنید.

 

 

 

انواع تست فلوک شبکه

به صورت کلی دو نوع تست کابل شبکه وجود دارد:

1- Channel Test ) تست چنل(

تست چنل نسبت به دیگر تست ها ساده تر است. در این تست ابتدا دو سر کابل شبکه را به کیستون زده، سپس با استفاده از پچ کورد کابل ها را به دستگاه متصل می کنیم سپس از کابل شبکه تست می گیریم. با توجه به اینکه تست چنل، ساده تر از تست پرمننت است، در صورتی که کابل شبکه ای قادر به پاس کردن تست چنل باشد در این صورت حتما تست پرمننت را هم پاس می کند. اما برعکس این قضیه ممکن است درست نباشد.

2- Permenant Test ) تست پرمننت (

نمونه کامل تری از تست چنل.  در این تست باید ابتدا کابل را به کیستون شبکه بزنید و به وسیله ماژول های پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک است کابل را به دستگاه متصل کنید و تست را انجام دهیم. به دلیل استفاده از ماژول های پرمننت (که سخت ترین تست است) دیگر نیازی به سایر تست ها نیست. بنابراین اگر شبکه ی بزرگی دارید که حساسیت بالایی دارد توصیه می شود از کابل های تست پرمننت در ساختار شبکه خود استفاده کنید.